Deset důvodů, proč tě nenávidím

22.2.2010 | autor:

Deset důvodů, proč tě nenávidímBýt romantickou a navíc americkou teenagerovskou komedií obvykle znamená být předem odsouzena jako prostoduchá blbost bez kvalitních dialogů, se spoustou krásných nahých těl a vulgárních vtipů. Byla by ovšem škoda do tohoto pytle hodit i milou komedii z roku 1999 s názvem Deset důvodů, proč tě nenávidím. Film s originálním názvem 10 things I hate about you natočil podle scénáře Karen McCullah-Lutz režisér Gil Junger.

Hlavní hrdinky filmu Deset důvodů, proč tě nenávidím starší Kat a mladší Bianca studují na typické americké střední škole. Žijí pouze s otcem, který se podle svých slov od rána do večera hrabe po lokty v placentách. Jeho práce ho velmi ovlivňuje a inspirovala ho ke dvěma zásadním pravidlům. Číslo jedna – žádný rande během studia. Číslo dvě – žádný rande během studia. Po jedné z debat s děvčaty však toto pravidlo změní – Bianca smí randit, až začne Kat. Pro Biancu a její obdivovatele to znamená jediné – najít někoho, kdo by byl ochotný a schopný pozvat Kat na rande. Tak se spustí tok možných i nemožných pokusů, zábavných slovních přestřelek a samozřejmě i trapasů a romantických scén.

Titulní roli Kat Stratfordové ztvárnila půvabná Julia Stiles. Role nezkrotné dračice vyznávající nezávislou dívčí rockovou muziku a slavné spisovatelky ženského pohlaví zvládla s lehkostí a šarmem. Neprvoplánové krásce, která vyniká zejména svou osobností, skvěle sekunduje nedávno zesnulý Heath Ledger. V roli drsňáka Patrika předvede vrcholné muzikálové číslo, které pobaví a hlavně zaujme tu pravou. Krásnou a sympatickou Biancu si zahrála Larisa Oleynik. Bianca je ve škole velmi oblíbená, ale je také sobecká a neváhá využít kamaráda, aby mohla jít na rande se školním hezounem.

Letní romantická komedie Deset důvodů, proč tě nenávidím možná není náročný film pro filmové fajnšmejkry, ale i ti, kteří považují tento žánr za ztrátu času, najdou v tomto filmu zalíbení. Hledáte-li film pro příjemné strávení večera nebo odpolední relaxaci, s příběhem Deset důvodů, proč tě nenávidím rozhodně nepochybíte.