Projekt Zlaté chvíle hledá odpovědi, jak trávíme čas se svými nejbližšími

22.10.2010 | autor: Redakce PŽ

Značka tradičních sušenek a oplatek Zlaté připravila speciální projekt s názvem Zlaté chvíle, který se zamýšlí nad všemi aspekty trávení času s rodinou a s okruhem blízkých lidí. Zároveň se zabývá i současným vnímáním rodiny a změnami v rámci rodiny jako takové. Společenský vývoj posledních let s sebou přinesl velké změny i v tak důležité a intimní oblasti, jako je trávení volného času s blízkými lidmi. Jak se se zrychleným životním tempem co nejlépe vyrovnat a nenechat se o tyto vzácné okamžiky ochudit? Dostává se nám těchto „zlatých chvil" dostatečně, nebo nám naopak jejich prožívání chybí? Kde a jak tráví Češi a Slováci čas se svými blízkými nejraději? A koho vlastně dnes do okruhu svých blízkých  zahrnujeme?

Na tyto a další otázky se snaží najít odpovědi právě projekt Zlaté chvíle. Jeho cílem je oslovit odborníky i veřejnost a pokusit se zmapovat, jaké změny nastaly v této oblasti lidského života. Projekt odstartoval zajímavým setkáním u kulatého stolu dne 30. září 2010, kterého se zúčastnili vybraní psychologové a sociologové z České republiky a Slovenska. Zaujal takové osobnosti, jako je Petr Šmolka, známý psycholog a rodinný terapeut, či sociolog Jiří Vinopal, vedoucí Centra pro výzkum veřejného mínění Akademie věd ČR. Ze Slovenska přijela diskutovat Sylvia Porubänová, ředitelka Institutu pro výzkum práce a rodiny, a Iveta Šrámková, psycholožka z Centra pedagogicko-psychologického poradenství v Malackách. Všichni zúčastnění se věnovali tématu rodiny, trávení společného času se svými blízkými a otázce faktorů, které mají vliv na rodinu a život v ní. Závěry z jejich vystoupení naleznete dále v tiskových materiálech.

Projekt Zlaté chvíle chce ale především oslovit a zapojit do diskuse i širokou veřejnost z České republiky a ze Slovenska, a to prostřednictvím internetových stránek www.zlatechvile.cz a www.zlatechvile.sk. Každý, koho téma zaujme, se zde může podělit o své zlaté chvíle, které strávil se svými nejbližšími a které jsou pro něj důležité. Uživatelé mohou vkládat na internetové stránky své příběhy a fotografie, které vystihují jejich nejkrásnější vzpomínky na tyto chvíle. Každý může vložit dvě fotografie - „dříve" a „dnes". První fotografie by měla dokumentovat zážitek z minulosti, druhá fotografie by měla zobrazovat to samé místo, osoby či činnost po několika letech či přímo v současnosti.

Svůj příběh lze nahrát i prostřednictvím stránky na Facebooku nazvané „Nejhezčí chvíli jsem prožil(a), když".

Uživatelé pak mohou hlasovat pro nejhezčí příběh. Každý měsíc věnuje značka Zlaté autorovi nejoblíbenějšího příběhu dárkový koš plný produktů značky Zlaté na oslazení Zlatých chvil. Jednou za tři měsíce porota vybere ten nejkrásnější příběh a jeho autorovi umožní prožít ho ještě jednou. Pomůže mu znovu zrealizovat jeho zlatou chvíli a uhradí náklady až do výše 50 000 Kč/2 000 Euro. Internetový projekt potrvá po dobu jednoho roku, takže opět prožít svoje zlaté chvilky budou moci celkem čtyři soutěžící.

Mediálními partnery jsou internetový portál Doma.cz a týdeník Katka.



Autor: Redakce PŽ

Facebook Vybrali SME Linkuj Google

Mohlo by Vás také zajímat:

Zpět
Komentáře
Vložit nový komentář

Bohužel zde nejsou žádné komentáře.

Jméno:
Komentář:
Ověření:

© ISSN 1804-106X - online magazín Praktický-život.cz.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího bez souhlasu zakázáno.